2012. 09. 04.

Októberben lesz csak reptér

Egyre tolódik az új berlini légikikötő, a Willy Brandt repülőtér átadása. Ahhoz képest, hogy 2012 június 3-án már működnie kellett volna, végül a legújabb időpont, jövő év október egészen „közelinek” tűnik...


Sajtóhírek szerint jövő év októberében nyithat meg az új berlini repülőtér, a schönefeldi reptér déli oldalán épülő, a volt nyugat-berlini polgármester és szövetségi kancellár Willy Brandt nevét viselő légikikötő. A reptér és a kapcsolódó létesítmények nagyjából készen vannak, de ilyen-olyan hiányosságok miatt továbbra sem veheti birtokba azt a közönség. Emlékezetes, a nyár elején alig egy hónappal a megnyitó előtt jelentették be: elmarad, csúszik az átadás. Most ismét tolnak egy kicsit az időponton, lévén újabb hiányosságokat találtak.
A dolognak a vasút felé is van kihatása. Az S-Bahn pálya elkészült, de azt még az ILA idején sem használhatják a waßmannsdorfi állomás korlátozott kapacitása miatt. Emellett a DB AG felvetette: az eredetileg tervezett megnyitóra elkészült a vasúti kapcsolat, azonban ezek forgalom nélküli fenntartása is eurómilliókba kerül a vasúttársaság számára. A DB AG jelezte: szeretné, ha a Berliner Flughäfen beszállna az infrastruktúra fenntartásába, hiszen nem a DB AG hibája, hogy nem használhatják az utasok a repülőteret és a csatlakozó vasútvonalat. A megfelelő légcsere érdekében és afféle kémszemlemenetként most is közlekednek vonatok azonban a reptérhez: a Flughafen Berlin-Schönefeld állomáson végállomásozó, az S9-es viszonylaton közlekedő gyorsvasúti szerelvények üresen elmennek az új végállomásra, ha van megfelelő mennyiségű járműve és mozdonyvezetője az S-Bahn Berlinnek.
Amíg az új repülőtér nem kezdheti meg a működését, az egyre nagyobb forgalmat a két régi repülőtér – Schönefeld és Tegel – bonyolítja. A repülőtársaságok az idei nyárra már úgy készültek, hogy a nagyobb kapacitású új repteret használhatják, így komoly fejtörést okozott a forgalomszervezés a két régi légikikötőben. Ezt az akadályt azonban – szerencsére – sikerrel vették.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.