2012. 04. 20.

Elkészült az első MAN troli honosítása

Elkészült az első, használtan Németországból vásárolt trolibusz honosítása. Az Eberswaldéból vett használt trolik első példánya ugyan még tavaly nyár elején megérkezett, de a hatósági eljárások lassúsága miatt csak mostanra lett bármi az első példány átalakításából. Hamarosan indulhatnak a tesztek!



Már a Pongrác úti troligarázsban van az első, 350-es pályaszámú MAN/ÖAF NGE 152 M17 típusú trolibusz. A kocsikat 2011-ben vásárolta a főváros Eberswaldéból és a Berlin melletti városka üzeme a Solaris Trollino 18AC-k szolgálatba állításának ütemében tudja Budapestre szállítani a járműveket.
A 030-as még Eberswaldéban dolgozott 2010. szeptember 19-én
(fotó: Halász Péter)

Az első, Budapestre érkezett kocsi a VJSZ Kft. telephelyén

Alapanyag a felújításhoz a VJSZ udvarán

A VJSZ Kft. és a BKV szakembereinek együttműködésében elkészült az első kocsi honosítása. A jármű készen áll arra, hogy megkezdje a hatósági engedélyekhez szükséges ezer kilométeres próbafutást. Az önjáró üzemmódra korlátozott mértékben alkalmas trolibusz üzembe állítása pont azért késett ilyen sokat, mert a hatósági szabályok nem ismerték a trolibuszt, mint járművet, ezen a jogszabályon kellett változtatni.
Az első honosított kocsi, a 350-es pályaszámot viselő MAN-trolibusz immáron a Pongrác úti trolibuszgarázsban

Impozáns a budapesti flottaszínekben, igaz, a nagy, fehér lökhárító kicsit szokatlanul hat

Az alacsonypadlós troli korlátozottan önjáró üzemmódra is képes. Jobbára a telephelyen belüli mozgást segíti ez a funkció vagy ha éppen egy rövid szakaszon le kell térni a felsővezetékkel ellátott útvonalról. Hosszabban – mint mondjuk a Solarisok – nem tud felsővezeték nélkül mozogni a jármű

Az alacsonypadlós jármű első belépőmagassága a kocsiszekrény döntésével az aszfalt felett mintegy húsz centire redukálható

A gyerekek legkedveltebb ülőhelye Eberswaldéban is az első ülés volt, az egyes ajtó mögött. Itthon sem lesz ez másképpen, fel is készültek erre az üzemeltetők

A vezetőfülke zárt lett, míg a „tökönvágókat” kiszedték a kocsikból
(fotók: Halász Péter)

A hatósági engedélyek megszerzése után még néhány apró munkát kell elvégezni: az utastájékoztató rendszereket kell véglegesíteni és a jegykezelőket kell beszerelni a kocsikba és mehetnek is az utcára.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.