2011. 07. 08.

Forgalomban az oroszlánok

Az összes, Lipcse számára gyártott Leoliner-villamos forgalomban van immáron – tudatta az LVB tulajdonában is álló HeiterBlick a minap. A nem túlzottan ismert gyártó a szóban forgó típussal robbant be a piacra pár éve.

A kifejezetten a lipcsei igényekre szabott típusból az első kettő 2004-ben állt forgalomba. A gyártó az lipcsei közlekedési társaság, az LVB leányvállalata, az LFB, azaz a Leipziger Fahrzeugservice-Betrieben GmbH volt. A Siemens és az LVB közreműködésével létrehozott járművet az NGTW6 típusjelzéssel illették. A részben alacsonypadlós villamos hat tengelyen fut.
A járművet négy, egyenként 65 kW teljesítményű motor hajtja és 70 km/h a legnagyobb sebességük. A szerelvények csatoltan is tudnak közlekedni és 39 ülő-, valamint 79 álló utast szállíthatnak. A járművek érdekessége, hogy az első kocsirész alatt csak egy forgóváz van, a hátsó alatt viszont kettő.
A képen a második prototípus Leoliner
(forrás: Wikipedia)

Az LVB néhány módosítás után a két prototípus mellé további 48 szériakocsit rendelt az időközben HeiterBlick néven működő cégtől és 2004 végétől álltak forgalomba. Az utolsó Leoliner 2011. július 5-én érkezet meg az LVB-hez.
A hírek szerint a cég a még meglévő mintegy 120 csehszlovák eredetű T4D és B4D típusú villamosát leselejtezi, helyettük 40-50 új jármű szükséges. Ezek egy részét képezi a 2011-ben és 2012-ben forgalomba álló Bombardier Classic XXL típusú járműsorozat.
Egy csatolt szerelvény a sorozatjárművek közül
(forrás: nahverkehrsbilder-leipzig.de)

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.