2011. 06. 25.

Villámlátogatás Wuppertalban

Valóban villámlátogatás volt, mindössze néhány óra állt rendelkezésemre a nevezetes város tüzetes megtekintésére. A fő attrakció – természetesen – a függővasút, de azért amíg vártam a vonatomra, más érdekességeket is sikerült megörökíteni. Ma ezek már vasúttörténeti jelentőségű képek.





Az RE7-es viszonylat Rheine felől érkező és Krefeldig közlekedő szerelvényét a DB Regio 112 159-9-es számú gépe továbbította. A vonatokat a Köln Messe/Deutz–Krefeld közötti részen magunk is vezethetjük a Zusiban

Érkezik egy IC nyugat felől. A tolt vonat végén egy 101-es dolgozott

Az egyik vágányon eközben a 420 185-1 + 421 185-0 + 420 685-0 számú kocsikból álló egység az S9-es viszonylaton közlekedett akkoriban. Rövid pihenő után Bottrop Hauptbahnhof felé indult. A szerelvény 1974 óta állt a DB szolgálatában, Münchenben lakott harminc évig, majd 2004-ben átkerült Essenbe. A múlt idő pedig helyes, ugyanis 2009. január 19-én leállították és március 13-án selejtezték. Még abban a hónapban a Steil nevű cég trieri telephelyén szét is vágták...

Egy másik masina, ami ebben a formában már nem létezik. A DB Regio 110 376-1 számot viselő „Bügelfalte” mozdonya ma már nem található meg az állagjegyzékekben. A gépet 1965-ben vették állagba és 1999-ig Hamburgban szolgált. Onnan Braunschweig (1999-2004), Köln (2004-2008) és München következett az állomásításokban. Végül a 91 80 6 110 376-1 D-DB pályaszámot viselő gépet 2009. máricus 29-ével törölték az állományból. A következő naptól kezdve 115 376-6 (91 80 6 115 376-6 D-DB) számon a DB AutoZug GmbH gépe. Papíron Berlin-Rummelsburgban „lakik”, de Dortmundban félreállítva várja sorsát...

A 111 014-7-es gép ugyan még létezik, de az általa továbbított, az RE13-as viszonylaton közlekedő vonat ebben a formában nem létezik. A Venlo–Mönchengladbach–Düsseldorf–Wuppertal–Dortmund–Hamm viszonylaton ma már az Eurobahn FLIRT-motorvonatai járnak, a hosszú, egykori Silberlingekből összeállított szerelvény a múlté. Azonban a DB Regio vonatait e viszonylaton is vezethetjük a Zusiban Düsseldorf és a hollandiai Venlo között.
A mozdony érdekessége az áramszedője: A DSB54-es áramszedők a 103-asokról kerültek a gépekre, amikor a nagysebességű mozdonyokat a 160 km/h feletti üzemre is alkalmas SBS65-ösökkel szerelték fel. Mivel nem áll rendelkezésre elegendő ilyen szedő a gyártótól, a csak 160-nal közlekedő 111-esekről vették le ezeket a szedőket, ide elég ugyanis a DBS54 jelű ollós áramszedő. A Ruhr-vidéken egyébként szokatlan a nagyon alacsony pályaszámú 111-es. Nem véletlenül: eredetileg, az 1975-ös állagba vételétől 1997-ig Münchenben szolgált, onnan került Dortmundba (1997-2005), majd Kölnbe a mozdony
(a szerző felvételei Wuppertal Hauptbahnhofon 2007. szeptember 1-jén készültek)

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.